MARKETING

Kako voditi fokusno skupino za vaše podjetje?

1. Izberite svojo temo razprave.

Če greste v fokusno skupino, se vaša razprava zoži na eno ali več tem. Upoštevajte, da v eni kratki seji fokusne skupine ne boste mogli temeljito obravnavati vseh področij, o katerih želite razpravljati.

2. Izberite vprašanja ali pozive za razpravo.

Ko določite temo razprave za svojo fokusno skupino, ustvarite seznam vprašanj in pozivov za razpravo, ki vam bodo pomagali zbrati podatke, ki jih potrebujete.

3. Pripravite vprašalnik za fokusno skupino.

Ko izberete vprašanja in pozive za razpravo, jih organizirajte v vprašalniku za ciljno skupino. V vprašalniku pustite dovolj prostora za splošne opombe, seznam pogostih odgovorov in enega ali dva omembe vredna odgovora, ki sta resnično izstopala.

4. Določite beležnika.

Vašo razpravo v fokusni skupini bi morala voditi vsaj ena oseba, druga oseba v vaši skupini pa bi morala biti imenovana beležka.

5. Zaposlite in razporedite udeležence.

Eden najzahtevnejših delov vodenja fokusne skupine je pridobivanje ljudi, da se dejansko pojavijo. Ko izberete čas in kraj, boste želeli začeti obveščati udeležence.

6. Pridobite soglasje in začnite razpravo.

Preden začnete razpravo v fokusni skupini, udeležence spomnite na namen skupine in izročite obrazec za soglasje. Obrazec za soglasje mora ponoviti namen dogodka, opisati pravice udeležencev, opredeliti nadomestilo, navesti kontaktne podatke moderatorjev in spodbuditi udeležence k podpisu.

7. Vsak naj se predstavi.

Če želite prebiti led in spodbuditi ljudi k pogovoru, začnite razpravo tako, da se predstavite in povabite udeležence, naj storijo enako.

8. Postavite svoja vprašanja.

Ne pozabite, da to ni intervju! Preden se fokusna skupina začne, morate pripraviti seznam od 5 do 10 vprašanj.

Kot rečeno, se lahko enostavno povežete s svojim seznamom vprašanj ali točk za razpravo, a če se tega preveč natančno držite, lahko ovira naravne in učinkovite pogovore. Če se skupina obrne nekoliko drugače, kot ste pričakovali, ne bojte se dovoliti, da se pogovor zavije iz smeri, če se vam zdi produktiven.

9. Poiščite enako zastopanost skupine.

Ne pozabite, da to ni intervju! Vodite fokusno skupino za zbiranje več idej, tako da le zaslišanje ene ali dveh oseb premaga namen vaje. Bodite pripravljeni skočiti, ko je nekdo predolgo molčal, in reči nekaj v smislu “Isabella, kaj je vaš prispevek tukaj?” ali “Raheem, kaj menite o tem, kar je rekla Isabella?”

10. Končajte sestanek v razumnem času.

Izčrpanost in zakon padajočega donosa sta resnična, zato ju ne pozabite pri načrtovanju časovnega okvira za svojo fokusno skupino.

11. Analizirajte in vključite povratne informacije.

V idealnem primeru vam je vaša fokusna skupina zagotovila veliko odzivov, edinstvenih zornih kotov in uporabnih idej, ki bodo vašemu podjetju pomagale uspevati. Po izvedbi vseh vaših fokusnih skupin naj vaša ekipa zbere in analizira skupne značilnosti predstavljenih idej in morebitne spremembe, ki veljajo za zadevni izdelek, storitev ali podjetje.

You may also like...