Ali veste o tem ali se lahko o tem naučite?
Že leta se je »piši, kar znaš« prenašal kot starodavni nasvet modreca.
Na prvi pogled je to dober nasvet – ne bi se želeli zanašati na svojega petletnika za informacije o borzi, ker on samo razume koncepte seštevanja številk. Prav? Toda preveč ljudi to razume kot, da bi morali pisati o temi le, če so že strokovnjak.
Obljubim vam, da ni tako.
Nekatere izmed najboljših blogov tam pišejo ljudje, ki se med seboj učijo in svoje znanje delijo z nami. Blogov o starševstvu ne vodijo strokovnjaki za starševstvo in vzgojitelji v zgodnjem otroštvu – vodijo jih starši. Večine blogov o osebnih financah ne vodijo finančni svetovalci, ampak ljudje, ki so se posvetili temu, da bi postali brez dolgov, ustvarili dodaten dohodek ali tehnike varčevanja denarja, in to znanje prenašajo naprej.
Ni vam treba že vedeti vsega, kar je treba vedeti o temi, da bi o njej pisali. Samo vedeti morate dovolj, da se znate naučiti več, in biti pripravljeni pisati o tem, kar se naučite.
Ali lahko pišete o tem?
Kakor neumno se sliši, samo zato, ker ste nad nečim navdušeni, še ne pomeni, da boste o tej temi lahko napisali veliko. V mojem primeru sem veliko raje obiskal druge bloge in se navduševal nad tem, kar so počeli, kot pa poskušal priti do lastnih idej za edinstveno vsebino.
Začnite s praznim kosom papirja (ali novo stranjo v zvezku) in preverite, ali lahko premislite o 20-50 zamislih naslovov objave, ne da bi iskali navdih v drugih blogih. Samo napišite čim več. Če se po petih ali desetih zalotite, da imate težave z idejami, to morda ni najboljša niša, v kateri bi poskušali voditi cel blog.
Ali ga lahko tržite?
Nekje je nekdo dobil idejo, da je konkurenca v poslu slaba stvar.
To ne more biti dlje od resnice.
Začeti s tekmeci, ki so že na mestu, ki jim gre dobro, je najboljša stvar, ki se vam lahko zgodi.
Zakaj? Ker zdaj veste, da trg obstaja, in veste, da ljudi privlači. Še bolje, zlahka si ogledate svojo konkurenco in ugotovite, kako pritegnejo te ljudi in kaj deluje zanje.
Zdaj, ja, nekaj je treba povedati, če trdite, da je mikroniša tako specifična, da ste lastnik tega majhnega dela teme in nihče drug ne počne tega, kar počnete vi. Lahko je zelo donosen – ČE lahko dosežete svoje občinstvo.
Izvedite nekaj hitrih iskanj na Pinterestu in Googlu. Ali lahko najdete druga spletna mesta v svoji niši? Če je vaša niša zelo specifična, ali lahko najdete druga spletna mesta, povezana s to nišo?
Če je tako, kako jim gre? Kako dolgo so prisotni in koliko so lahko zrasli?
Internet je ogromen – če res najdete le majhno število podobnih spletnih mest in se zdi, da ne delajo prav dobro, je to verjetno pokazatelj, da niša ni tako robustna, kot si morda mislite.
Ali ga lahko monetizirate?
Nazadnje pripravite načrt monetizacije. Najlažji način za to je, da se ozrete naokoli in ugotovite, ali lahko najdete podružnice v svoji niši. To lahko storite na več načinov:
- Če ste že član podružničnega omrežja, kot je FlexOffers, si oglejte njihove kategorije in si oglejte, kaj ponujajo v vaši niši.
- Izmislite nekaj izdelkov ali storitev, ki jih želite promovirati svojemu bodočemu občinstvu, in preverite, ali za to obstaja partnerski program. Najlažji način za to je, da samo poguglate »podružniški program [ime podjetja]« in vidite, kaj se bo pojavilo. Pogosto, če so del večje mreže podružnic, boste to zlahka ugotovili.- Pojdite za minuto po njihovem spletnem mestu in poglejte, katere stvari promovirajo. Ne gre za kopiranje njihovih podružnic, ampak zato, da se prepričate, da so v vaši niši zdravi pridruženi partnerji
- Poleg tega boste želeli imeti vsaj nejasno predstavo o možnem izdelku, ki ga lahko prodajate v tej niši. Kot novi bloger se še ne mudi, da bi izdelek pripravil za uporabo, vendar se vprašajte: kaj bi lahko ustvaril, kar potrebuje ta trg? Ali lahko napišem e-knjigo, ki bo rešila težavo za te bralce? Kaj pa tečaj ali tisk? Ali lahko ustvarim orodje, ki bi bilo dragoceno v tem prostoru?