MARKETING

Čustveno oglaševanje: kako blagovne znamke uporabljajo občutke, da bi ljudi spodbudile k nakupu

Oglase, zaradi katerih ljudje delijo in kupujejo, običajno lahko povzamemo z eno besedo: čustveni.

To ne bi smelo biti presenečenje. Študije kažejo, da se ljudje pri odločanju o blagovni znamki zanašajo na čustva in ne na informacije – in da čustveni odzivi na oglase bolj vplivajo na namen nakupa osebe kot vsebina oglasa.

Kot je v Fast Company zapisal Douglas Van Praet, avtor knjige Unconscious Branding: How Neuroscience Can Empower (and Inspire) Marketing: »Najbolj presenetljiva resnica je, da sploh ne razmišljamo o svoji poti do logičnih rešitev. Čutimo svojo pot do razuma. Čustva so substrat, osnovna plast nevronskega vezja, ki podpira celo racionalno razmišljanje. Čustva ne ovirajo odločitev. Predstavljajo temelj, na katerem so narejeni!”

Kako se čustva uporabljajo v oglaševanju

V preteklosti so ljudje prepoznali šest ključnih čustev: veselje, presenečenje, strah, gnus, jeza in žalost.

Vendar pa je Inštitut za nevroznanost in psihologijo leta 2014 objavil raziskavo, ki navaja, da je razlika med štirimi od teh čustev temeljila na družbenih interakcijah in konstruktih. Namesto tega človeška čustva temeljijo na štirih osnovnih čustvih: sreči, žalosti, prestrašnost/presenečenost in jezi.

Čustvena blagovna znamka

Po reviji Entrepreneur je blagovna znamka »trženjska praksa ustvarjanja imena, simbola ali dizajna, ki identificira in razlikuje izdelek od drugih izdelkov«. Čustvena blagovna znamka je torej ustvarjanje čustvene povezave z enim podjetjem, ki ga loči od ostalih in sčasoma ustvarja zvestobo blagovni znamki.

You may also like...