LIFESTYLE

Kako imeti dobro ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem?

O ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem pogosto razmišljamo kot o kompromisu med časom, porabljenim za delo, in časom, porabljenim za druge, nedelovne dejavnosti. V idealnem svetu, tako razmišljamo, lahko po službi počnemo stvari, ki nas hranijo kot ljudi – pa naj bo to preživljanje časa s prijatelji, družino ali ukvarjanje s hobijem.

To idejo o “ravnotežju” je dovolj enostavno razložiti, toda kaj pravzaprav pomeni? Je več kot le obisk tedenskega tečaja joge? In kar je najpomembnejše, kako v svetu, kjer so meje med službo in domom vedno bolj zabrisane, ugotoviti, kaj deluje?

Zakaj je ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem nujno?

Tako kot pri naši prehrani ljudje potrebujejo raznolikost pri preživljanju časa, da bi ostali zdravi in polni energije na dolge proge. Ponavadi se ujamemo v past prepričanja, da smo lahko ves čas produktivni ali da osemurni delovni dan pomeni osem ur dela. Vendar to preprosto ni res. Raziskave kažejo, da po določenem številu ur zaposleni dejansko ne proizvedejo ničesar več – vendar se vpliv na njihovo zdravje dramatično poveča.

Deloholiki in tisti, ki se težko ukvarjajo s samooskrbo, so izpostavljeni večjemu tveganju za izgorelost, utrujenost in zdravstvene težave, povezane s stresom.

Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem pri delu na daljavo

Lahko bi pomislili, da bi delo na daljavo olajšalo doseganje ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem. Vendar delo na daljavo predstavlja svoje izzive. Delo izven pisarne ponavadi pomeni večopravilnost, motnje in težave z upoštevanjem strogega urnika – vse to je slaba novica za produktivnost, pa tudi za ločitev dela in življenja.

Obstaja nekaj očitnih prednosti. Nikoli ni bilo lažje prinesti svoje kosilo v službo, prometne konice so preteklost in potrebujete le minuto, da pred naslednjim sestankom zložite kup perila.

Če pa se v istem prostoru ukvarjate z več dejavnostmi, vaši možgani težje razlikujejo med delom in prostim časom. Manjkajo nam običajni znaki ljudi, ki zapustijo pisarno, da bi pokazali, kdaj je čas za zaključek dela.

Ko je vaša »pisarna« kotiček vaše spalnice ali jedilne mize, je težko nehati razmišljati o delu, ko je delo opravljeno – in preprosto še enkrat preveriti svojo e-pošto. In čeprav z vožnjo pridobimo čas nazaj, mnogi ljudje pogrešajo ta prostor in čas za prehod iz domačega življenja v službo in službenega življenja v dom.

V dobi socialne distanciranja je naše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem že na udaru. Za mnoge se je naše delo v veliki meri prilagodilo pandemiji, številne naše prostočasne dejavnosti in priljubljeni lokali pa se niso. Posledično se še lažje potegnete v delo. Lahko upamo, da bo srečanje z marketinško ekipo zagotovilo vsaj delček tako želene socialne interakcije in stimulacije, ki smo jo običajno deležni v telovadnici, na koncertu ali ven s prijatelji.

Škodljiv vpliv neuravnotežene dinamike poklicnega in zasebnega življenja

Slabo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ima lahko veliko večji vpliv kot samo izpuščanje telovadnice.

Po sami definiciji ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem vpliva na vsa področja vašega življenja. Vendar se pri različnih ljudeh ponavadi kaže drugače. Tukaj je 8 značilnosti, povezanih s slabim ravnotežjem:

  1. Ne morete nehati razmišljati o delu, ko niste v službi. Tisti, ki težko vlečejo meje med delom in življenjem, imajo večje tveganje za izgorelost.
  2. Vaši odnosi – znotraj in zunaj službe – začenjajo trpeti. Morda boste zlahka razdraženi s sodelavci in oddaljeni od ljubljenih.
  3. Počutiš se slabo. Imate nepojasnjene bolečine. Morda imate redkokdaj energijo ali se težko osredotočite na delo.
  4. Ko niste v službi, se vse zdi nezanimivo ali nepomembno. Enostavno se vam ne da narediti ničesar, razen če morate. Pogosto zavračate povabila in se še bolj izolirate od prijateljev.
  5. Porabite veliko denarja za zunanje izvajanje podpore za osebna opravila. Vaše perilo, posoda in pošta se kopičijo in čakajo na dan, ko boste imeli »čas«, da pridete do njih.
  6. Težko si vzamete dopust, ko ste bolni, duševno obremenjeni ali ko morate poskrbeti za osebne naloge. Ne spomnite se svojega zadnjega dopusta in nimate načrtov, da bi si ga privoščili.
  7. Ne morete si predstavljati, da bi do konca življenja počeli to, kar počnete. Tudi če delate na področju ali v podjetju, ki ste ga nekoč imeli radi, se vam zdi nemogoče predstavljati nadaljevanje življenja, kakršno je, za dolgo časa.
  8. Vedno se vam zdi, da ne glede na to, kaj počnete, bi morali početi nekaj drugega. Sčasoma to pomanjkanje prisotnosti in usmeritve pogosto vodi v eksistencialno krizo.

Kako doseči ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem

Resnica je, da ni recepta, ki bi ustrezal vsem. In morda se boste morali poigrati s časovno lestvico, ki se vam zdi najbolj pomembna. Poskus iskanja ravnotežja v katerem koli posameznem dnevu je morda frustrirajoč, toda ravnovesje je morda lažje doseči čez en teden ali več. Najboljši način za določitev najboljšega ravnovesja za vas je, da se naučite preverjati s svojim notranjim kompasom – in svojimi rezultati.

Z namenom in malo ustvarjalnosti lahko ponovno umerite svoja pričakovanja in ponastavite ravnotežje med službo in domom.

En nasvet: začnite z majhnim. Čeprav si morda nestrpni, da bi se izboljšalo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, so se tvoje delovne navade oblikovale s časom in se verjetno ne bodo spremenile čez noč. Če je vaš cilj, na primer, skrajšati čas pred zaslonom, vas bo poskušanje omejitve na določeno število ur verjetno samo razočaralo. Večja je verjetnost, da boste vztrajali pri novi navadi, če začnete z manjšim ciljem – recimo en petminutni odmor brez tehnike na dan.

12 nasvetov za izboljšanje ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem

  1. Vnaprej načrtujte združevanje delovnih aktivnosti s prostočasnimi, družabnimi ali fitnes dejavnostmi. Če imate več virtualnih sestankov zaporedoma, jih poskusite opraviti med sprehodom. Lahko tudi sprejmete klic zunaj (če hrup iz okolice dopušča!) ali povabite prijatelja, da sodeluje z vami.
  1. Sprejmite način delovanja svojih možganov. Uporabite trike za produktivnost, kot je časovnik Pomodoro, za delo v kratkih, osredotočenih rafalih. Blokirajte vse druge motnje, da boste lahko kar najbolje izkoristili svoj čas.
  1. Določite časovne bloke za različne naloge. Imejte čas, ko preverjate (in nanje odgovarjate) sporočila, čas, ko se udeležujete sestankov, in čas za mentalno intenzivna dela. Pomaga zasidrati te naloge okoli časa, ko ste osebno bolj produktivni.
  1. Končajte delo ob določeni uri. Obstaja pregovor, da se “delo razširi, da zapolni dodeljeni čas”, in ko delate od doma, je še lažje pustiti, da se delo prelije v osebni čas. Določite čas za konec dela za ta dan in ga okrepite tako, da izklopite naprave, povezane z delom, zaklenete svojo pisarno ali načrtujete nekaj pozneje.
  1. Uporabite tehnologijo, ki vam bo pomagala pri odklopu. Uporabite aplikacijo za blokiranje motečih spletnih mest čez dan in nato blokirajte delovna orodja po delovnem času. Če lahko, omejite delo na eno napravo ali poskusite obdržati eno napravo, ki ne dela, da lahko popolnoma prekinete povezavo.
  1. Pojdite ven na kosilo ali uživajte v kosilu s sodelavci. Tudi če delate od doma, lahko greste ven na odmor za kosilo ali se povežete s sodelavci. Sprememba tempa bo osvežujoča – in seveda vas bo spomnila, da morate nekaj zares pojesti.
  1. Vzemite si dopust. Ko ste ves čas doma, poskušate prebroditi bolezni, ki bi vas zagotovo odvrnile od pisarne. Odsotnost, vključno z bolniškim časom, osebnim časom, počitnicami in žalovanjem, so pomembni načini za ohranjanje vašega dobrega počutja.
  1. Zaradi čuječnosti je neravnovesje težko prezreti. Ko izvajate tehnike čuječnosti, kot sta meditacija ali zavedanje dihanja, postanete bolj usklajeni s svojimi čustvi in ​​fizičnimi občutki. Pozornost na te občutke vam pomaga, da se naučite opaziti, kdaj morda potlačite potrebo, da bi delali. Težko se je vrniti k tej preglednici, ko opazite, da vam kruli v želodcu.
  2. Poiščite nekaj, kar vam je všeč zunaj službe, s čimer se lahko ukvarjate. Če imate nekaj, kar vas veseli po službi, se boste lažje odklopili od službenih sporočil ali končali dan ob vnaprej določenem času. Naši hobiji krepijo našo energijo in vi

You may also like...